Nazareth - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu Nazareth - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu

Nazareth

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Oktober 2017 | Israel, Jeruzalem

Het was een goed begin van de shabbat met een dienst over psalm 40. Wat mooi dat ook hier het Woord gebracht mag worden.

Zaterdag was ik vroeger wakker en heb ik de sunrise gezien. In 20 minuten kwam de zon op. 's middags ben ik in Nazareth Village geweest. Samen met een Nederlandse groep heb ik dit museum bezocht. Bijzonder om te zien hoe het 2000 jaar geleden er aan toe ging. In de synagoge zongen we met de groep psalm 84:1. Een mooi moment.
De dame van het wol spinnen vroeg of we allen wedergeboren waren. Ze getuigde van haar geloof.
Bij de uitgang kregen we een olielampje mee met de tekst uit Johannes 8:12.

Zondag ben ik met familie Dekker naar de Arabische gemeente geweest. Opnieuw een nieuwe ervaring. Deze dienst werd in het Engels en Arabisch gedaan, dus tweetalig. In deze dienst was communion (HA). Na de dienst was er een ontmoeting met koffie en heerlijke koekjes! Prachtig was het, dat daar de dame van het wol spinnen in Nazareth Village ook was!
Na de dienst mocht ik mee met familie Dekker, het was een goed moment.

Maandagochtend heb ik de laatste tour door de shoeks van Nazareth gedaan, uiteindelijk kwam ik in een klein katholiek kerkje terecht waar de "gebeden na de mis" gedaan werden. Dit was bijna afgelopen. De vrouw van de pastoor? gaf me informatie. En toen ik weg wilde gaan was het bijna afgelopen. Met de voorganger en z'n vrouw nog een gesprekje gehad.

Nazareth, het is een plaats waar de Jesus Trail langs gaat, dat is een tocht van 65 km die je kan wandelen, met wat hostels om te overnachten, zodoende waren er laat ik ze "pelgrims" noemen in het hostel. Vooral bij het ontbijt zorgde dat voor verrassende gesprekken. Bijv. Ed en Tina uit Canada gaven me op een briefje een aantal bijbelteksten mee.

Maandagmiddag ben ik met de bus terug naar Jeruzalem gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Israël

Jom Kippoer, Loofhuttenfeest in Israël meemaken..

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2017

De laatste dagen? Of een nieuw begin?

19 Oktober 2017

Sion!

19 Oktober 2017

Nazareth

13 Oktober 2017

Kom en zie...

11 Oktober 2017

Laatste dagen Jeruzalem
Janske

volgt nog

Actief sinds 24 Sept. 2017
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 12524

Voorgaande reizen:

27 September 2017 - 25 Oktober 2017

Israël

Landen bezocht: