Een dag vol indrukken.. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu Een dag vol indrukken.. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu

Een dag vol indrukken..

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 September 2017 | Israel, Jeruzalem

6:45 ontbijten is wel heel vroeg.. ;-) Uiteindeljk was het rond 8:00, heerlijk om op gemak weer de Israëlische kost te nuttigen. En ondertussen kennis te maken met mensen over de hele wereld. Erg leuk!

Na het ontbijt ben ik richting de Oude Stad gewandeld.
Wat een prachtig moment om bij de Jaffa Gate psalm 122 in gedachten te nemen, te lezen en overdenken. Onze voeten staan binnen uw poorten Jeruzalem! en even verder... Bid om de vrede voor Jeruzalem..

In en rond de poort is er één en al bedrijvigheid van toerisme.
De tower of David komt in zicht en daar tegenover is de Christ Church. Hier is een museum en de kerk om te bezichtigen. Ook hier is weer een ontmoetingsplaats, ook voor Nederlanders. Mooie ontmoetingen.
Bij deze kerk is een prachtige tuin.

Vanmiddag was het heerlijk warm (+- 30 graden). Tijd voor een powernap en rustig wat dingetjes uitzoeken en lezen. Wat ik de laatste dagen met interesse volg, is het dagboek bij de najaarsfeesten wat Aart Brons schrijft. http://www.centrumvoorisraelstudies.nl/najaar2017/09-28.php

Het wordt tijd voor vitamientjes, dus ben ik in de namiddag/avond naar de Ben Yehuda market gewandeld. Bijzonder wat een handel. Google maar eens voor een indruk :-)
Morgen nog maar eens heen, want Yom Kippur en Sjabbat komen eraan en dan zijn de winkels en markten dicht.
Op de markt speelde een oudere Jood op de sjofar, zijn uitleg in het Hebreeuws begreep ik niet helemaal.. wel dat het om een sjofar ging :-)

Een hartelijke groet uit het beloofde land!

• 30 September 2017 - 20:13

Femke:

Shalom! :) Wanneer schrijf je weer?