2 dagen Israel in 1 blog - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu 2 dagen Israel in 1 blog - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu

2 dagen Israel in 1 blog

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 September 2017 | Israel, Jeruzalem

Tja 2 dagen in 1.. met Jom Kippoer ligt alles stil. Letterlijk.
Vrijdagochtend ben ik rond de stadsmuur gewandeld naar Gethesemane. In Mattheus 26 wordt dit vanaf vers 36 beschreven. Vaak kijk ik even naar de context, wat gebeurde ervoor en wat erna.. (Juist in deze dagen voor Jom Kippoer staat verootmoediging centraal) Vers 35 trof me. Petrus zei al moest ik met U sterven, ik zal U niet verloochenen. En de andere discipelen zeiden het ook. Ik keek in de spiegel, een moment van bezinning volgde.. en daarna...
..stapte ik de kerk binnen waar een eucharistie viering plaatsvond.

Buiten Gethesemane ontmoette ik Ingrid van Deense komaf. In het Duits vertelde ze krankenschwester te zijn. Samen zijn we we mount of Olives opgegaan. Prachtig uitzicht. We lazen de profetie van Zacharia, indrukwekkend wat daar staat over de Olijfberg.

Bij het Victoria Austria Hosiptal hadden we bijzondere uitzichten naar de andere kant. Zelf de dode zee was te zien.

Terug bij Jeruzalem heb ik de ronde rond de stad afgemaakt.

Ik was net in het hostel, toen ik me gereed kon maken voor een bijeenkomst voor Jom Kippoer. Na deze bijeenkomst zijn we met een groepje naar de western wall gegaan. Overal is het stil, lopen kan over straat. Tijdens deze dag vasten veel mensen. Het is waardevol om helemaal stil te zijn.

Op Jom Kippoer twee diensten meegemaakt, indrukwekkend! De sjofar heeft deze dagen meerdere keren geklonken. Om het geluid te horen verwijs ik je naar: https://www.rd.nl/muziek/predikant-wereldkampioen-sjofar-blazen-1.1432906

Morgen zondag mijn niet gelovige kamergenoot wees me op kerkdiensten. Het is bijzonder hier te zijn, mensen te ontmoeten, nieuwe dingen te leren en te ontvangen.

Ik sluit af met een Joodse wijsheid:
Ons weten is een klein eiland in een enorme zee van onwetenheid

  • 02 Oktober 2017 - 18:57

    Mama:

    Fijn Janske om op deze manier met je mee te reizen.
    Je hebt in deze dagen al veel indrukken opgedaan.
    Het ga je goed in het heilige land!
    Liefs Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Israël

Jom Kippoer, Loofhuttenfeest in Israël meemaken..

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2017

De laatste dagen? Of een nieuw begin?

19 Oktober 2017

Sion!

19 Oktober 2017

Nazareth

13 Oktober 2017

Kom en zie...

11 Oktober 2017

Laatste dagen Jeruzalem
Janske

volgt nog

Actief sinds 24 Sept. 2017
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 12537

Voorgaande reizen:

27 September 2017 - 25 Oktober 2017

Israël

Landen bezocht: