Kom en zie... - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu Kom en zie... - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Janske Visscher - WaarBenJij.nu

Kom en zie...

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Oktober 2017 | Israel, Nazareth

Kom en zie, dat was wat Fillipus tegen Nathanaël zei.
Kom en zie dat was wat ons de bevolking vanochtend in de tour van de Old City in Nazareth heeft bewezen. Vanuit het hostel werd een interessante tour georganiseerd, dit begon in het hostel zelf waar het familieverhaal vertelt werd.

Gisteren ben ik aangekomen in Fauzi Azar Inn in Nazareth, een prachtig plekje, middenin de shoeks van de oude stad Nazareth.
Omdat het gisteren feest was, waren veel winkeltjes dicht. Ook vandaag is het rustig. Het is Arabisch dus ik verwacht dat het voor hen rustdag is.
Ik wilde toch even wat eten koken en wat spulletjes om te overleven. Tja dat heb ik geweten. Ik werd er echt bij de neus genomen. Ik had denk ik 5 producten en heb er ongeveer 10 euro voor betaald! Ze zijn allervriendelijkst, maar de prijzen liegen er niet om.. Ehm, het wordt tijd dat ik de kwaliteit afdingen ga ontdekken. Of ik haal gewoon spulletjes waar een prijs op staat en wat me wel wat lijkt..

Vervolgens wilde ik gaan koken, deed het gas het niet.. Er werd aan gewerkt, ik moest even wachten.. maar ja je weet nooit hoelang dat gaat duren. Ik heb mn ui maar vast weggedaan.. want.. voor 20 shekel kon ik ook aan de pizza. Ik was tot dat beslluit gekomen en ging dat beneden vertellen, waar ik mijn order kon plaatsen. Zeggen ze, het gas doet het weer hoor en je hebt de tijd om te koken..

Nou ja vooruit dan maar. Weet je wat, ik kook gelijk voor 2 dagen. En inderdaad 2 van de 4 gaspitten deden het. De koelkast doet het niet, die is stuk, dus bewaar ik het gewoon in een plastic bak, ik heb er geen vlees in. Na het eten kwam meneer spanjaard langs om een kip in de oven te braden. Werkelijk hij kon geen woord Engels en wist niet hoe een oven werkte. Dus ik translate ingeschakeld. Ik zei voor de grap ik zal mn moeder even vragen. Hij lag helemaal dubbel. Maar ook de oven was een verhaal op zich. Met een harde klap dichtdoen en hij gaat draaien. Een uurtje later had onze Spanjool heerlijke kip en geurde de omgeving er ook naar. Hij had nl. citroen en hele uien erbij ingestopt :-)

En toen kwam er een vrouw op de kamer binnen ze was moe en hongerig. Binnen no time was ik van mijn prak af.

En vandaag? Heb ik heerlijke french frites op. Op een krukje van ongeveer 30 cm hoog met een het lijkt wel een biezen matje erop.

Ik ga zo met de bus richting Nazareth Illit voor een kerkdienst. Ik ben benieuwd hoe het daar is en gaat. Best vreemd op vrijdagmiddag naar de kerk. Net een beetje gewend aan shabbat en nu dit.. ;-)
Hoe ga ik nu met de zondag om? Kom ik nog een kerk tegen of?

Nou mensen dit was weer een deel van mijn belevenissen.
Ik ga me klaarmaken voor de trip met de bus naar Nazareth Illit.
Want de roep is: "Kom en zie!"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Nazareth

Israël

Jom Kippoer, Loofhuttenfeest in Israël meemaken..

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2017

De laatste dagen? Of een nieuw begin?

19 Oktober 2017

Sion!

19 Oktober 2017

Nazareth

13 Oktober 2017

Kom en zie...

11 Oktober 2017

Laatste dagen Jeruzalem
Janske

volgt nog

Actief sinds 24 Sept. 2017
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 12533

Voorgaande reizen:

27 September 2017 - 25 Oktober 2017

Israël

Landen bezocht: